joi, 24 februarie 2011

Ce mă enervează la facebook


Facebook a nuanţat puţin ideea proverbului „spune-mi cu cine te însoţeşti ca să-ţi spun cine eşti”. Nu este atât de important „cu cine” eşti prieten, ci „câţi” prieteni ai. Ca şi în viaţa de zi cu zi, cantitatea înlocuieşte calitatea, „cine”-le folosit numai la singular este mai puţin semnificativ decât pluralul „câţi”. Deci, spune-mi câţi prieteni ai ca să-ţi spun cine eşti!




În afară de faptul că a devenit un fenomen de care nu pot scăpa pentru că aproape toţi prietenii sunt acolo şi că preferă să-mi scrie pe wall decât să ne vedem la un suc...
îmi displac enorm like-urile. Sunt facile, sunt un click, sunt impersonale, nu spun nimic, nu duc nicăieri şi se uită repede. Dar dacă nu ai nici măcar un like pe zi, eşti un ratat şi trebuie să-ţi revizuieşti starea sau link-ul. Cine adună mai multe like-uri este cel mai simpatic.
îmi lipseşte enorm unlike-ul. Că pe lumea astea nu e numai plăcere, e şi durere, dar se pare că lumea virtuală vrea să ne sugereze doar fericirea.
mă încurcă pozele de profil cu bebeluşi. Cum se mai naşte un bebe, cum ajunge poză de profil la mami sau la tati de nu mai ştii cu cine stai de vorbă de fapt.
mă enervează că facebook alege să-mi arate pe perete ce vrea el, pe cine vrea el şi mai ales când vrea el.
refuz mereu cererile de farmville şi de alte aberaţii mâncătoare de timp şi de neuroni aiurea.
mă terorizează tag-urile. Nu poţi să te destrăbălezi puţin la o petrecere că se găseşte cineva să te pozeze şi să te tag-uiască de te ştie toată lumea apoi. Ai văzut cumva filmul I Know What You Did Last Summer? Cam aşa.
apoi sunt tot felul de promoţii aberante în care te trezeşti poftit de un amic care te tag-uieşte de-ţi merg fulgii pe vreo poză cu o ceaşcă de cafea sau o maşină. Iar de sărbători îţi transformă poza de profil în globuleţ, te agaţă în pom alături de alţi prieteni de-ai lui, necunoscuţi ţie, şi apoi zice că-i funny. Bineînţeles că toată lumea dă like.
Şi câte şi mai câte.

Pe tine ce te enervează la facebook? 


PS
Evident că postarea asta va ajunge şi pe facebook. Dă-i share, cine găseşte mai multe argumente pro sau contra va câştiga un... like. 

Un comentariu:

  1. Și ce Doamne iartă-mă înseamnă marketplace-ul în care diverși prieteni postează chestii, habar n-am și nici măcar răbdare să aflu. Toate brizbrizurile alea, cadourile virtuale oferite, ghionturile mai bine cunoscute sub numele de poke, dar mai presus de toate, oamenii care își crează o „public intimate persona” în care se laudă cu fericirea conjugală, parentală etc.

    RăspundețiȘtergere